ROTARYS LÄGER

Vill du gå på läger någonstans i världen?

• Rotarys Läger erbjuder fartfyllda dagar med ungdomar i din egen ålder, alla från olika länder

• Du behöver vara utåtriktad och villig att bjuda på dig själv, och prata engelska någorlunda obehindrat

• Du kan välja bland ett 70-tal läger med olika teman som till exempel musik, sport och kultur

• Alla ungdomar i åldern 15–24 år är välkomna att söka

• Det är inget krav på medlemskap i Rotary.

• I höst har Vera som gjort FYRA (!!) Rotary Läger berättat om sina upplevelser på Instagram. Läs mer där om hennes och andras upplevelser

Välkommen med din ansökan!

lager.jpg

+ Att åka med Rotarys Läger

Varje år bjuder ett antal Rotaryklubbar in ungdomar till ett 70-tal olika sommarläger runt om i Europa. Lägren är i de flesta fall öppna för såväl barn till rotarymedlemmar som icke Rotarymedlemmar.

Lägerinbjudningar sammanställs under januari – mars varje år. Du kan kostnadsfritt hämta dem här på hemsidan. Det finns få lägerinbjudningar innan den 15 januari 2023.

rotary-ungdom-karta.jpg

+ Lägerinformation

Varje år bjuder ett antal Rotaryklubbar in ungdomar till ett 70-tal olika sommarläger runt om i Europa. Lägren är i de flesta fall öppna för såväl barn till Rotarymedlemmar som icke Rotarymedlemmar.

Frågor? Skriv till lägerhandläggaren Gunilla Marklund, k.gun.mark@gmail.com

Information om aktuella läger kan du läsa om här

reseberättelse

+ Reseberättelse

Alla lägerdeltagare måste skriva en reserapport efter lägrets slut. Reseberättelsen skickas till den svenska sponsorklubben och distriktet.

Frågor? Skriv till lägerhandläggaren Gunilla Marklund, k.gun.mark@gmail.com.

typ-av-lager.jpg

+ Typer av läger

Sommarläger, de generella ålderskraven är 15-24 år. Varje läger har egna specifika ålderskrav. Lägrens längd varierar mellan 1-3 veckor. Deltagarna bor i rotaryfamiljer och/eller vandrarhem, skolor etc. Syftet med lägren är att knyta vänskapsband och att ha roligt.

Rotarys Läger är öppet för alla ungdomar, även funktionshindrade. Varje sommar anordnas ett par handikappläger (Handicamp) i Europa. För mer information, kontakta Gunilla på telefon 070-659 68 93.